Puhastusproff

Puhastusteenus - milline on korralik täisteenus

Puhastusteenus on igasuguse kinnisvarahoolduse lahutamatu osa, olgu tegemist eraomandi, ärihoone või tööstuskompleksiga. Puhtus ja korrashoid tagavad meeldiva ja turvalise keskkonna töötajatele, klientidele ning külastajatele. 

Selles artiklis vaatleme, kui kaugele suudab minna täisteenusena pakutav puhastusteenus, mis hõlmab kõiki vajalikke toiminguid alates igapäevasest koristusest kuni spetsiifiliste lisatöödeni või pisemate remonttöödeni välja.

Täisteenusena pakutava puhastusteenuse tähtsus

Täisteenuse pakkumine tähendab, et üks firma vastutab kõigi puhastusteenuste eest, tagades järjepidevuse ja kvaliteedi kõigis objekti osades. See lähenemine säästab aega ja ressursse, kuna klient ei pea haldama mitmeid teenusepakkujaid. 

Lisaks võimaldab see puhastusfirmal pakkuda kohandatud ja üksteist toetavaid lahendusi, mis vastavad täpselt kliendi vajadustele, olgu tegemist regulaarse hoolduse, hooajaliste tööde või erakorraliste töödega.

Tutvustus firmast ja objekti taustast

Selleks aga, et rääkida, milline näeb välja üks korralik täisteenus on meil vaja näidisobjekti. Loome selleks fiktiivse firma ja objekti nimega “Eesti Autofirma X” ja tema tootmis- ja büroohoonega kinnistu.

Neil on põnev objekt, mis kätkeb endast 3 hektari suurust maa-ala, seal hulgas parkla, haljastus ning kahte suurt hoonet – büroohoone, mis on üle 4000 ruutmeetri ja tootmishoone, mis on ligi hektari suurune. 

Eesti Autofirma X on tegutsenud ligi 10 aastat ning selle kestel pööranud suurt tähelepanu efektiivsusele ja innovatsioonile oma äritegevuses. Kui tuli aeg valida koostööpartner, kellele usaldada puhastusteenus, lähtus Autofirma X samadest väärtustest – efektiivsus ja innovatsioon. Vaatleme, milline näeb nende objekti näitel välja üks täisteenus puhastusteenus.

Illustratsioon

Kinnistu puhastusteenus

Eesti Autofirma X-i kinnistu hooldamine sisaldab laia spektrit puhastusteenuseid, et tagada kogu territooriumi laitmatu puhtus ja korrashoid. Vaatame kinnistu osade kaupa, mis tööd on sisse arvestatud.

Teekatete hooldus

Kinnistu teekatted, sealhulgas kõnniteed ja sõiduteed, vajavad regulaarset puhastust, et tagada nende ohutus ja esteetiline välimus. Koristusfirma pakub terviklikku teekatete hooldusteenust, mis hõlmab:

  • Tänavapuhastusmasinaga kord nädalas teede pühkimine ja pesu ja prahi eemaldamine
  • Asfaldi ja betoonpindade puhastus suuremast mustusest
  • Talvised libedusetõrje teenused – erinevatel pindadel kas soolamine või graniitkilluga katmine
  • Lumesaju korral lume lükkamine ja vajadusel ka lume äravedu
  • Teekattemärgistuste ja -joonte hooldus

Üldine prahi koristus

Kogu kinnistu puhtuse säilitamiseks on oluline korrapärane prahikoristus. 

  • Majahoidja ja kojamehe teenus
  • Prügikastide tühjendamine ja hooldus
  • Avalike alade ja puhkealade prahi koristamine
  • Eriliste jäätmete, nagu suurjäätmete ja ohtlike jäätmete, käitlemine

Haljastuse tööd erinevatel aastaaegadel

Haljastus on oluline osa kinnistu visuaalsest ja funktsionaalsest tervikust – siia kuuluvad tööd:

  • Kevadine ja sügisene lehtede riisumine
  • Muru niitmine ja platside servade korrastamine suvekuudel
  • Taimede ja lillepeenarde hooldus, sealhulgas istutamine, väetamine ja kastmine
  • Talvine puude ja põõsaste hooldus, sealhulgas lumekoormuse eemaldamine ja okste kärpimine suvel

Hoonete välispindade hooldus

Kinnistu hoonete välispindade hooldus on oluline kinnisvara väärtuse säilimiseks – see kätkeb: 

  • Fassaadide puhastus ja hooldus
  • Akende pesu, sealhulgas kõrgemate hoonete aknad
  • Katuste puhastus ja hooldus, sealhulgas vihmaveerennide puhastamine
  • Välisvalgustite ja dekoratiivsete elementide puhastus

Büroohoone puhastusteenus

Eesti Autofirma X büroohoone, mis on üle 4000 ruutmeetri suurune kaasaegne ehitis, nõuab hoolikat ja pidevat puhastust, et tagada töötajatele ja külastajatele meeldiv ning tervislik töökeskkond.

Põrandate hooldus ja vaipade puhastus

Büroohoone põrandate ja vaipkatete regulaarne hooldus on oluline, et säilitada nende välimus ja pikendada nende eluiga. 

  • Põrandate igapäevane pesu ja pühkimine
  • Vaipkatete regulaarne tolmuimejaga puhastamine
  • Vaipade süvapesu kord kvartalis ja plekkide eemaldamine vastavalt vajadusele
  • Kõvade põrandate poleerimine ja vahatamine kord kvartalis

Sanitaar- ja hügieenitarvikute täitmine

Töötajate ja külastajate heaolu tagamiseks on oluline, et kõik sanitaar- ja hügieenitarvikud oleksid alati saadaval. 

  • Tualettruumi tarvikute, sealhulgas tualettpaberi, paberkäterätikute ja seepide täitmine
  • Hügieeniliste jäätmekastide tühjendamine ja desinfitseerimine
  • Käte desinfitseerimisvahendite ja niisutavate kreemide täitmine

Erilised puhastusteenused

Lisaks igapäevastele puhastusteenustele tuleb täita ka eratöid, mille sagedus varieerub:

  • Siseakende ja klaasseinte pesu, sealhulgas raskesti ligipääsetavad aknad
  • Kontorimööbli ja -seadmete puhastus ja desinfitseerimine
  • Õhukonditsioneeride ja ventilatsioonisüsteemide puhastus ja täitmine
  • Eriotstarbelised puhastustööd, näiteks firmaürituste järgsed suurpuhastused
Illustratsioon

Tootmispindade puhastusteenus

Eesti Autofirma X tootmishoone on ligi hektari suurune ala, kus toimub kogu ettevõtte tootmisprotsess. Puhtus ja korrasolek on kriitilise tähtsusega, et tagada sujuvad ja efektiivsed tootmisprotsessid ning turvaline töökeskkond.

Tootmisseadmete puhastus

Tootmises kasutatavad masinad ja seadmed vajavad regulaarset ja põhjalikku puhastust, et tagada nende tõrgeteta töö ja pikendada nende eluiga.

  • Regulaarne tolmu ja mustuse eemaldamine masinate välispindadelt
  • Masinate sisemiste osade puhastus vastavalt tootja juhistele
  • Õlide, määrdeainete ja muude tootmisprotsessis kasutatavate ainete jääkide eemaldamine
  • Masinate tööpiirkondade ja ümbritsevate alade puhastus

Töökohtade ja tootmisalade desinfitseerimine

Töökohtade ja tootmisalade desinfitseerimine on eriti oluline, et tagada tööohutus aga ka töötajate tervis.

  • Regulaarne töökohtade ja tootmisalade pindade desinfitseerimine
  • Kõrge puutuvusega pindade, nagu lülitid, ukselingid ja käsipuud, desinfitseerimine
  • Tootmisalade üldine puhastus ja desinfitseerimine vastavalt hügieeninõuetele – 
  • Spetsiaalsete desinfitseerimisvahendite kasutamine, et eemaldada bakterid ja viirused

Eriliste jäätmete käitlemine ja kõrvaldamine

Tootmispindadel tekib sageli erilisi jäätmeid, mis vajavad spetsiaalset käitlemist ja kõrvaldamist – alates metallipurust kuni määrdeaineteni. Seetõttu on vajalik:

  • Ohtlike jäätmete, sealhulgas kemikaalide ja õlide, ohutu käitlemine ja kõrvaldamine
  • Tootmisjääkide ja muude tööstuslike jäätmete kogumine ja töötlemine
  • Taaskasutatavate materjalide sorteerimine ja taaskasutusse suunamine
  • Jäätmekäitluse dokumentatsiooni ja aruandluse tagamine vastavalt regulatsioonidele

Puhastusplaan ja koostöö korraldamine

Täisteenus puhastusteenuse tagamiseks on oluline hoolikalt koostatud koristuskava, regulaarne kvaliteedikontroll ja tihe koostöö kliendi ja puhastusfirma vahel.

Koristuskava koostamine ja ajakava

Iga kinnistu ja hoone vajab unikaalset lähenemist, et tagada selle parim võimalik hooldus. Niivõrd põhjaliku teenuse jaoks on vaja koristuskava, mis sisaldab:

  • Detailne ülevaade kõigist vajalikest puhastusteenustest ja tööülesannetest ruumide kaupa
  • Tööde teostamise sagedus ja aeg
  • Hooajalised tööd ja erakorralised puhastusteenused, mis arvestavad ilmastikutingimusi ja eriolukordi
  • Spetsiifiliste alade ja seadmete puhastustööde ajakava, et vältida tootmisprotsesside katkestusi

Regulaarse kvaliteedikontrolli tähtsus

Puhastusteenus saab olla kestvalt kvaliteetne vaid läbi regulaarse kvaliteedikontrolli, mis võimaldab tuvastada ja parandada võimalikke puudujääke. 

  • Regulaarsed kontrollkäigud ja auditeerimised, et hinnata teenuste kvaliteeti
  • Töötajate koolitused ja juhendamine, et tagada nende pädevus ja teadmised
  • Kliendi tagasiside kogumine ja analüüs, et tuvastada parendusvõimalusi
  • Parandusmeetmete rakendamine ja jälgimine, et tagada pidev kvaliteedi tõstmine
Illustratsioon

Kliendi ja puhastusfirma vaheline suhtlus

Efektiivne koostöö ja suhtlus kliendi ja puhastusfirma vahel on võtmetähtsusega, et tagada teenuste sujuv ja tõrgeteta osutamine. 

  • Koristusfirma pidevalt kohapeal olev vahetuse vanem
  • Regulaarne suhtlus ja kohtumised kliendiga, et arutada jooksvaid küsimusi ja planeerida tulevasi töid – kord nädalas pikem ülevaade, kord päevas lühike kohtumine
  • Kiire reageerimine erakorralistele olukordadele ja kliendi vajadustele
  • Selge ja üksikasjalik dokumentatsioon osutatud teenuste kohta, sealhulgas arved ja aruanded
  • Pidev kahepoolne tagasiside, mis aitab tuvastada ja lahendada võimalikke probleeme ning täiustada teenuseid